søg i nyhedsarkivet


Tag en unselfie – og støt børns rettigheder


23-09-2014

Ny velgørenhedskampagne fra Rezidor opfordrer danskere til at dele ’unselfies’ på de sociale medier.

De såkaldte selfies er populære som aldrig før, og de digitale selvportrætter deles ivrigt af alle fra teenagere til sportsstjerner og politikere. Nu opfordrer en ny kampagne danskerne til at dele unselfies i stedet.

Kampagnen lanceres af Rezidor Hotel Group, som står bag hotelkæder som Radisson Blu og Park Inn by Radisson. Kampagnen støtter velgørenhedsorganisationen World Childhood Foundation, der arbejder for alle børns ret til en værdig barndom.

Rezidor opfordrer alle danskerne til at dele billeder, hvor man hjælper andre, på de sociale medier og tagge dem med hashtagget #unselfie. Det er et ordspil over trenden med at tage billeder af sig selv og det engelske ord for uselvisk: ”unselfish”.

Som en del af kampagnen lover Rezidor at donere en euro for hvert billede, der lægges på de sociale medier under hashtagget #unselfieRadissonBlu eller #unselfieParkInn. Kampagnen løber indtil 17. oktober.