søg i nyhedsarkivet


Pulsen på årets julefrokost


07-11-2014

Det bliver en god jul.

Ved en rundspørge blandt nogle af de store julefrokostarrangører, Grunk Event, Papegøjehaven og Radisson Blu Scandinavia Aarhus, er meldingen fra alle, at salget af deres julefrokost ligger enten på samme niveau eller over sidste års salg på samme tid.

Morten Grunk Jensen, direktør for Grunk Event, arrangerer komplette firmajulefrokoster på D'Angleterre, Radisson Blu Scandinavia Hotel København, Marriott Hotel og Radisson Blu Hotel Royal, melder endda at niveauet pt. er 10 % over sidste niveau på samme tid. ”En af de ting, jeg især glæder mig over er, at antallet af gengangere fra sidste år ligger mellem 60-70 %, og det må jo betyde, at folk er glade for det, de får” siger han.

Hos Papegøjehaven i Aalborg ligger de også over niveauet fra sidste år. ”Vi kan se, at der har været en tendens til, at folk booker lidt før – ca. to uger tidligere end de plejer. Samtidig tyder det på, at især pakkeløsningerne, hvor kunderne kan se præcis, hvad de betaler for og ved hvad de får, er de mest populære” fortæller bookingchef Lotte Moritzen.

Salgsdirektør Casper Bock, Radisson Blu Scandinavia Hotel Aarhus melder næsten udsolgt, og han er ret optimistisk omkring deres koncept ”Stjernebesat”. Han har en klar fornemmelse af, at konceptet holder, og at det som pakke lever op til folks forventninger. ”Den rette julestemning og atmosfære bliver sat med mad, musik og sammensætningen af mennesker fra forskellige brancher”. 

Trods finanskrise mener Casper Bock, at de hos Radisson i Aarhus har mærket, at julefrokosten er blevet prioriteret højt de senere år. Firmajulefrokosten er stadig den dag, hvor folk rykker tættere sammen og holder en ordentlig fest.