søg i nyhedsarkivet


Lad indretningen være en oplevelse


31-03-2014

Den rette indretning og det rette farvevalg kan skabe oplevelser, harmoni, ro og overskud.

 Af Lotte Molin, designer

Branchetip skrives på skift af eksperter fra rådgivnings- og uddannelsesvirksomheden Asnæs & Vangstrup.

Kundens førstehåndsindtryk af et hotel eller konferencecenter er altafgørende. Det første indtryk skal imponere, overbevise og udtrykke stedets dna.

Med den rette indretning og farvevalg skabes oplevelser, harmoni, ro og overskud. Em atmosfære de fleste mennesker befinder sig godt i og ønsker at vende tilbage til.

Tjek din indretning ud fra følgende konkrete råd:

  • Fremhæv stedets historie, hvis der er en at fortælle.
  • Undgå stilforvirring. Træf et stilvalg og skab et gennemført dna i alle rum.
  • Ryd op! - Nips, brochurer, blomster og andre småting alle vegne skaber uro og giver et rodet og gammeldags indtryk.
  • Samle, ikke sprede. De trykte informationer stedet ønsker at synliggøre for kunden, placeres et samlet sted.
  • Forfør med farver. Med tidens brug af nye toner på vægge, kan der skabes magi og oplevelse i et rum.
  • Belysning og lamper er en vigtig del af indretning. Med den rette belysning kan et lille rum virke større. Den rette belysning skaber en god atmosfære.
  • En lampe kan have stor dekorations- eller designeffekt.
  • Materialesammensætninger. Indret med kontraster i materialevalg der giver oplevelse. Hårdt/blødt. Lys/mørk. Mat/blank.
  • Blomster og grønne planter skal altid være friske. Valg af blomster og grønne planter bør afspejle stedets dna. Minimer og grupper planter og blomster og skab en effekt frem for at drysse dem overalt. Opnå derved besparelse i indkøb og undgå tid til pasning.
  • Overrask. For meget harmoni kan virke kedeligt. Et maleri kan f.eks. give være den overraskelse, som kunden husker og fortæller andre om.

Kontakt Lotte Molin på mobil 20 72 68 02 for et godt råd eller uforpligtende dialog om, hvad du kan gøre i din forretning.

Asnæs & Vangstrup - din ressource indenfor rådgivning, udvikling og uddannelse i restaurant-, hotel- og oplevelsesbranchen.

Læs mere på: www.asnaes-vangstrup.dk