søg i nyhedsarkivet


Kunsten at skabe en oplevelsesvirksomhed


15-11-2013

Fokus på at medarbejdernes styrker, opbygning af tillid og anerkendende kommunikation har givet resultater på Hindsgavl Slot.

 Af Anette Vangstrup, partner

Karrieretip skrives på skift af forskellige eksperter fra rådgivnings- og uddanelsesvirksomheden Asnæs & Vangstrup.

Hvad skal der til for at skabe en fantastisk virksomhed, der konsekvent leverer en ydelse, som er mindeværdig for kunderne?

Det udfordring gav direktør Uffe Johansen fra Hindsgavl Slot sig selv for cirka halvandet år siden. Hotellet var i forvejen veldrevet, og havde mange tilfredse kunder, men Uffe Johansen ville skabe mere end bare tilfredse kunder. Han ønskede at skabe loyale kunder, og til det formål måtte organisationen udvikles og trænes.

Det er blevet til en løbende udviklingsproces inden for en række områder. Processen har blandt andet haft fokus på:

  • Opbygning af den sociale kapital i organisationen gennem arbejde med at få kendskab til hinandens styrker.
  • Opbygning af tillid gennem fx feedback og en generel anerkendende tilgang i den daglige kommunikation.
  • Samtidig har ledere og mellemledere trænet fx målstyring for at sikre, at alle medarbejdere kender egne mål i hverdagen.

Det konkrete udbytte set fra kundens side har været endnu mere gæstfrihed, som er bygget ovenpå høj kvalitet og service. Medarbejdernes synlige engagement og tilstedeværelse er netop det, der giver kunden den ekstra opmærksom, som rækker udover det, der forventes.

Resultaterne har været tydelige på Hindsgavl Slot.  De ansatte oplever en større arbejdsglæde gennem den anerkendelse, som fx kommunikationstræningen og målstyringen giver dem.

Kunderne er også tilfredse, hvilket viser sig i Hindsgavls målinger af kundeloyalitet.

Asnæs & Vangstrup - din ressource indenfor rådgivning, udvikling og uddannelse i restaurant-, hotel- og oplevelsesbranchen.

Læs mere på: www.asnaes-vangstrup.dk

Foto: Hindsgavl Slot