søg i nyhedsarkivet


Person profil: I spidsen for Comwells nye hotel


24-02-2014

Den 3. marts åbner Comwell Køge Strand. Hotelchef Chren Vilander Thomsen ser frem til at komme i gang og ’levere varen’.

I må have travlt op til åbningen. Hvordan er det gået med ombygningen?

”Det hus, vi overtog i november, trængte på mange måder til en kærlig hånd. Som forventet har renoveringen været fuld af overraskelser, og det har gjort den mere omfattende. Nu går vi ind i den sidste uge, og den bliver kaotisk med lange dage, som det nu er lige inden en åbning. Tiden vil blive brugt til finish, klargøring, leveringer og sidste øjebliks ændringer.”

Hvordan forbereder I medarbejderne på at åbne hotellet og tage de nye faciliteter i brug?

”Ledergruppen startede i begyndelse af året og de sidste medarbejdere er startet 17. februar. De er nu igennem et 10-dages forløb, hvor de blandt andet skal lære huset at kende. Det sker primært ved, at de hjælper til med at få gjort huset klar til at modtage gæster, på den måde får de ejerskab og holdånden bygges op. Det handler også om hele tiden at minde om, hvor heldige vi er at få lov til at være med i sådan proces og nyde den.”

Hvilke muligheder ser du for Comwell Køge Strand på hhv. konference- og leisuremarkedet?

”Rigtigt gode! Vi ligger geografisk et sted, som har brug for et hotel som Comwell Køge Strand. Vi mærker allerede på vores ordrebøger, at der ligger mange virksomheder i nærområdet, som har ønsket et alternativ til de hoteller, de normalt bruger. Vi er et moderne strandhotel og ligger i en overkommelig afstand til hovedstaden for leisuregæster.”

Er det en fordel eller en ulempe for hotellet at ligge så tæt på København?

”Vi ligger i den rigtige retning i forhold til byen. Jeg bruger cirka den samme tid på at køre hertil, som jeg gjorde til min tidligere arbejdsplads, der ligger 20 km tættere på mit hjem, men i den ’forkerte’ retning. Så ja, det er en fordel, og vi er et rigtigt godt alternativ til byen, da vores gæster vil spare en del køretid.”

Hvad er den største udfordring som chef for et helt nyt Comwell-hotel?

”Under renoveringen gælder det så vidt muligt om at være forud med tankerne omkring ombygningen, da beslutningerne skal tages hurtigt for at sikre, at vi bliver færdige til tiden. Det betyder mange daglige ture rundt på byggepladsen. Når vi har åbnet, handler det om at ’levere varen’ fra start, da hotelgæster i dag forventer samme service på et nyåbnet Comwell-hotel, som på andre Comwell-hoteller – måske forventer gæsterne faktisk lidt mere.”

Du kommer fra et job på Bella Sky. Er der stor forskel på at drive Køge Strand og et storbyhotel som Bella Sky?

”I min tid på Bella oplevede jeg for alvor, hvor mange forskellige gæstesegmenter, der findes. Det er noget, som jeg forventer, vi også kommer til at opleve her, da vi rammer meget bredt i vores tilbud. Dog vil der nok være forskel på nogle af Bellas og Comwell Køge Strands leisuregæster, her tænker jeg især på citybreakers. Den store forskel må være, at det er nemmere at have det fulde overblik på et hotel som Comwell Køge Strand.”