søg i nyhedsarkivet


Person profil: Fra Fox til SP34


03-11-2013

Karim Nielsen, adm. direktør, Brøchner Hotels, København, om forvandlingen af Hotel Fox til SP34.

Til foråret genopstår det nuværende Hotel Fox i København i en ny udgave under navnet SP34 – med mere luksus, dobbelt så mange værelser, flere restauranter, konferencefaciliteter, egen biograf og valet parkering. Ombygningen er i fuld gang og til januar lukkes hotellet helt ned i tre måneder inden den planlagte åbning i april.

Hvordan skrider ombygningen frem?

”Det rigtig godt og planmæssigt. Vi har rejsegilde 14. november, hvor vi skal takke alle de gode håndværkere for den første etape. Gadens beboere har igen fået deres nattesøvn tilbage, da det værste borearbejde er overstået.”

I opgraderer til et hotel i 4+ kategorien. Er der brug for endnu et luksushotel i København?

”Luksus og luksus… København har brug for flere upscale boutique hoteller med en høj standard og kvalitet. Både udenlandske og danske kunder efterspørger denne type af hoteller. I de seneste år er udviklingen i byen primært sket inden for kategorien konference- og lavprishoteller.”

Hvordan skal SP34 adskille sig fra andre hoteller i København?

”Først og fremmest på vores historie og beliggenhed. Begge dele er unikke i forhold til oplevelsen af at være gæst i København. Med mulighederne for konference og forplejning i hotellet adskiller vi os også markant fra andre hoteller i dette marked.”

Hvordan vil du beskrive den primære målgruppe af gæster til det nye hotel?

Vi arbejder med et miks af fritids- og forretningsrejsende. Målgruppen er voksne, der ønsker et centralt beliggende hotel og rejser efter ”de små fede” hoteloplevelser. De har råd til at betale lidt ekstra for oplevelsen og sætter pris på at benytte hotellets faciliteter til møder, drinks eller bare at hænge ud.”

SP34 får to restauranter og to barer. Det lyder voldsomt til et hotel med 118 værelser. Hvad er ideen?

”Ideen er at tilbyde hotelgæsterne et varieret udbud af barer og restauranter, men vi ønsker også at blive et kendt spisested for byens gæster og gadens beboere. Restauranterne skal derfor have egen indgang og leve deres eget liv. Vi arbejder samtidig målrettet på en meget fair prissætning. Hoteller i Danmark er kendte for at tage ågerpriser for mad og drikke, hvilket vi ikke gør.”

Tre måneders lukning er jo ikke meget til at skabe et helt nyt hotel. Bliver I færdige til tiden?

”Det har du ret i, men vi mener godt, vi kan nå at åbne et sted mellem 2. og 10. april næste år. Vi får se. Når man som os har åbnet hoteller tidligere, ved man godt, at der kan ske mange ting undervejs.”